Wyłączacie w zimie ABS ???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Ziomal
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 5841
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    #26
    ABS ma swoje wady i zalety , według mnie to głupota odłączyć w zimę przecież po to jest aby go używać , niestety abs wariuje na tzw tarce (zrywanie asfaltu takie ) itp.
    Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

    Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

    Jest O1 1.6 BFQ

    Komentarz

    • NICO
      Ambiente
      S_OCP Member
      • 2005
      • 146

      #27
      sorry ze zapytam (wczesniej nie miałem abs-u )wam tez tak bije pedał i strzela jakby ......
      2.0tdi(seria nie seria) E100..

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #28
        Tak ma dzialac i z waznych rzeczy nie powinno sie puszczac takiego pulsujacego pedalu - nie zawsze sie da.

        ASR tez bardzo ladnie tlucze przy ruszaniu, ale to nie o tym topic.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • NICO
          Ambiente
          S_OCP Member
          • 2005
          • 146

          #29
          Zamieszczone przez Maicroft
          Tak ma dzialac i z waznych rzeczy nie powinno sie puszczac takiego pulsujacego pedalu - nie zawsze sie da.

          ASR tez bardzo ladnie tlucze przy ruszaniu, ale to nie o tym topic.
          asr ja nie słysze moze i dobrze..........
          2.0tdi(seria nie seria) E100..

          Komentarz

          • Jacek Nowak
            Rider
            • 2005
            • 390

            #30
            Sprobujcie hamowac jadac z gorki, jak jest gololedz. Bez abs-u kolo sie blokuje i naciska na plyte lodowa, az ta peknie i dostajemy sie do mokrego asfaltu i wrzynamy w ten lod jak lodolamacz.


            stary zupelnie sie z toba nie zgadzam!!!!!

            [ Dodano: Wto 22 Lis, 05 22:37 ]
            [quote]Sprobujcie hamowac jadac z gorki, jak jest gololedz. Bez abs-u kolo sie blokuje i naciska na plyte lodowa, az ta peknie i dostajemy sie do mokrego asfaltu i wrzynamy w ten lod jak lodolamacz.[/quote



            Dig Dug zupelnie sie z toba nie zgadzam!!!!!
            Skoda Octavia 19-TDI Elegance 136/304NM

            Komentarz

            • Ziomal
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 5841
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #31
              Ja również , przy grubszej pokrywie lodu moge być lodołamaczem płotu obok :?
              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

              Jest O1 1.6 BFQ

              Komentarz

              • pudlo
                Classic
                • 2005
                • 16

                #32
                Wyłączyć czy nie? Sprawa indywidualna
                Zwykle porównując drogę hamowani: z ABSem i bez, hamujący bez w/w układu ciśnie jak głupi na hamulec blokując koła.
                Jak wszystkie systemy elektroniczne ABS powstał by raczej pomagać, a nie szkodzić. Jednak z drugiej strony odbiera część kontroli nad pojazdem. Decyzja należy do kierowcy i zależy od jego umiejętności.

                Ominięcie przeszkody bez ABSu jest możliwe choć wymaga większych umiejętności, umiejętności wykraczających poza "po prostu" prowadzenie auta (np. rajdowa przeszłość
                Dzięki ABSowi nie każdy musi wiedzieć np kiedy popuścić hamulec przy hamowaniu by coś ominąć, jak mocno to zrobić itd.

                Za ABSem przemawia fakt, że w kabinie mamy jeden pedał hamulca, system dysponuje czterema i choć czasem może szaleć (np. na mokrym przejściu dla pieszych) to jednak precyzyjniejszy

                !!Jak wyłączysz ABS, samochód pojedzie nie tam gdzie chcesz, tylko tam gdzie umiesz go poprowadzić! !

                Komentarz

                • Spider
                  Drive
                  • 2005
                  • 95

                  #33
                  Jest jeszcze jeden aspekt o którym nikt nie napisał, mianowicie zachowanie toru jazdy. Kiedyś z kolegą bawiliśmy się na oblodzonym placu dwoma samochodami, moją Felicią Hatchback (wersja SafeLine, z ABS), oraz jego Astrą II Kombi (wersja jakaś podstawowa, bez ABS). Myk polegał na tym, że nawierzchnia była bardzo nierówno śliska, hamowanie moją Felką było bezproblemowe, po prostu hamulec i zaczynasz się zatrzymywac, w przypadku jego samochodu była masakra - jedno mocne wciśnięcie hamulca powodowało w ułamku sekundy obrót o 90 stopni. Zamienialiśmy się samochodami i reakcja kolegi była w zasadzie następująca - następny samochód będzie miał ABS, bo nie miało większego znaczenia kto jechał którym samochodem, efekty były podobne.

                  Tak więc mam pytanie do zwolenników jazdy bez ABS - co zrobisz jak nie masz ABS, wyskoczysz zza zakrętu, zobaczysz nagle przeszkodę, wciśniesz hamulec i okaże się że właśnie już jedziesz bokiem, bo pod lewymi kołami był lód a pod prawymi śnieg?

                  Myślę że ja osobiście jestem niezłym kierowcą, potrafię jeździc bez ABS, ale co się sprawdza w sporcie, niekoniecznie się sprawdza w życiu codziennym. Pierwsza różnica to inne warunki wejściowe, zwłaszcza brak "cywilnych" pojazdów na torze w trakcie wyścigu, druga to ciągła gotowośc do reakcji. Nie uwierzę nikomu jak mi powie że w trakcie codziennej jazdy na drodze jest zawsze na 100% gotów do reakcji i ma pełną informację o stanie nawierzchni.

                  To tyle moich przemyśleń, pozdrawiam wszystkich i życzę jak najmniej awaryjnych hamowań.
                  Spider
                  ---------------
                  Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm

                  Komentarz

                  • tompol
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 410

                    #34
                    A czy jak wyjmiecie bezpiecznik lub odłączycie ABS wyłącznikiem, to poza kontrolką ABSu zapala wam się jeszcze kontrolka od hamulców (czerwona) i piszczy? U mnie tak jest. Dodam, że samochód jest z 99 roku (czyli sprzed FL, ale np. deska już jest nowa, czyli to taka przejściówka).

                    [ Dodano: Pią 25 Lis, 05 12:59 ]
                    A, i jak jest z włączaniem i wyłączaniem tym dodatkowym wyłącznikiem. Można w czasie jazdy, czy tylko przy wyłączonym zapłonie raczej.
                    srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

                    Komentarz

                    • Aligator
                      Ambiente
                      • 2004
                      • 162

                      #35
                      Tak, będą świeciły się lampki i będzie pipało.

                      Ja wyłączam i włączam normalnie w czasie jazdy. W sumie bezpiecznik też ma prawo w czasie działania się przepalić.
                      www.dynosoft.pl

                      Komentarz

                      • tompol
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 410

                        #36
                        Czyli ta czerwona lampka oznacza poprostu, że coś w układzie hamulcowym jest nie tak i tyle. I skoro wiadomo co nie tak, to nie ma co się przejmować.

                        Dzięki. k
                        srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

                        Komentarz

                        • Antoine
                          Ambiente
                          • 2004
                          • 135

                          #37
                          Zamieszczone przez Aligator
                          Wyłączenie ABS jest banalnie proste - przełącznik w szereg z obwodem bezpiecznika ABSu i już jeździmy bez ABSu Ja mam taki dupny przełącznik na desce, więc w razie czego mogę szybko wyłączyć.

                          Z lewą nogą jest troche zabawy, ale też da się ją aktywować

                          Osobiście zimą jeżdzę z lewą ale z włączonym ABSem, bo dla osoby przyzwyczajonej do ABSu jego wyłączenie może oznaczać bardzo szybki dzwon - na lodzie koła szybciutko się blokują więc motor gaśnie. ABS wyłączam sobie albo jak jadę się "poślizgać" albo jak na drodze jest świeży śnieg - wtedy lewa + brak ABSu to na prawde bajer

                          a ktory bezpiecznik jest od ABSu? i jak deaktywowac odciecie paliwa przy hamowaniu?
                          Antoine, member of Automobilklub Tomaszowski

                          Komentarz

                          • Aligator
                            Ambiente
                            • 2004
                            • 162

                            #38
                            który bezpiecznik ? hmm... nie pamiętam, musisz poszukac w instrukcji ;-)

                            z deaktywacją odcięcia to trzeba się już trochę namęczyć ;-)
                            www.dynosoft.pl

                            Komentarz

                            • tompol
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 410

                              #39
                              A o co chodzi wogóle z tą lewą nogą? :roll:
                              srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

                              Komentarz

                              • Purchawa
                                Admin
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 8007

                                #40
                                Zamieszczone przez tompol
                                A o co chodzi wogóle z tą lewą nogą? :roll:
                                W przednionapedowych autach, by pokonac podsterownosc i dac przednim kolom lepsza przyczepnosc w zakrecie, stosuje sie technike przyhamowywania lewa noga, gdy prawa jest caly czas na pedale gazu. Jednoczesne wcisniecie hamulca i dodawanie gazu powoduje przyblokowanie kol tylnych, a roznica przyczepnosci przednich i tylnych wywoluje nadsterownosc.
                                To tak w wielkim skrocie.
                                "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                STOP ECO-TERRORISM!

                                Komentarz

                                • tompol
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 410

                                  #41
                                  Jasne. Dzięki.

                                  Tylko, że jak ja próbowałem lewą nogą nacisnąć hamulec, to o mało nie stałem się ornamentem na przedniej szybie, pomimo niewielkiej prędkości testowej. :diabelski_usmiech Trzeba mieć wyczucie. Mnie się zdarza nawet prawą czasem depnąć zbyt mocno bez potrzeby. Czy Octa ma jakieś specjanie czułe hamulce? Jak dotąd jeżdziłem kilkoma samochodami i żaden tak nie miał, choć co prawda nigdy nie była to ta klasa co Octa, więc i hamulce nie takie. :roll:
                                  srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

                                  Komentarz

                                  • Purchawa
                                    Admin
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 8007

                                    #42
                                    Caly problem polega na tym, ze w VW standardowo przy mocniejszym wciskaniu hamulca odcina paliwo, daltego trzeba to wylaczyc programowo, jak ktos chce sie pobawic w KJSach.

                                    Co do hamulcy, to trzeba przyznac, ze Octa ma przyzwoite hamulce.
                                    "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                    Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                    STOP ECO-TERRORISM!

                                    Komentarz

                                    • MiKruS
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 7976

                                      #43
                                      Niestety - hamowanie lewa noga trzeba potrenowac.

                                      Bo normalnie ona "przyzwyczajona" jest do pracy w trybie zero-jedynkowym - czyli wciskanie i puszczanie sprzegla.
                                      TDI 205PS

                                      Komentarz

                                      • Purchawa
                                        Admin
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 8007

                                        #44
                                        Zamieszczone przez MiKruS
                                        Niestety - hamowanie lewa noga trzeba potrenowac.
                                        Bo normalnie ona "przyzwyczajona" jest do pracy w trybie zero-jedynkowym - czyli wciskanie i puszczanie sprzegla.
                                        Dokladnie.
                                        "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                        Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                        STOP ECO-TERRORISM!

                                        Komentarz

                                        • tompol
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 410

                                          #45
                                          I jeszcze trzeba ją chyba nauczyć trafiania w pedał hamulca. :roll:

                                          Dzięki za info. Poćwiczę
                                          srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

                                          Komentarz

                                          • Zibi
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 491

                                            #46
                                            Zamieszczone przez MiKruS
                                            Niestety - hamowanie lewa noga trzeba potrenowac.

                                            Bo normalnie ona "przyzwyczajona" jest do pracy w trybie zero-jedynkowym - czyli wciskanie i puszczanie sprzegla.
                                            Najlepiej to mozna odczuc w momencie, gdy siada sie pierwszy raz w samochodzie z automatyczna skrzynia biegow :lol:
                                            Dojazd do skrzyzowania, odruchowo sprzeglo, a tu zonk :diabelski_usmiech

                                            Pozdrawiam
                                            Zibi

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              #47
                                              A tam dojazd do skrzyzowania, najpierw ruszasz i przypomina Ci sie ze nie ma sprzegla, potem masz odruch ze dociskasz gaz zeby rozpedzic auto do zmiany biegu a tu znow brak sprzegla a bieg sam sie zmienil. Przy hamowaniu normalnie prawa noga, bo niby mozna nauczyc sie lewa, ale jak to bylo wyzej - trzeba miec wyczucie
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • Antoine
                                                Ambiente
                                                • 2004
                                                • 135

                                                #48
                                                Zamieszczone przez Aligator
                                                który bezpiecznik ? hmm... nie pamiętam, musisz poszukac w instrukcji ;-)

                                                z deaktywacją odcięcia to trzeba się już trochę namęczyć ;-)
                                                Bezpiecznik juz znalazlem, ale przy jego wyjeciu pali sie rowniez kontrolka od ASR i nie dziala chyba tez elektroniczna szpera, da sie tak zrobic aby nie dzialal tylko ABS?
                                                Antoine, member of Automobilklub Tomaszowski

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez Antoine
                                                  Zamieszczone przez Aligator
                                                  który bezpiecznik ? hmm... nie pamiętam, musisz poszukac w instrukcji ;-)

                                                  z deaktywacją odcięcia to trzeba się już trochę namęczyć ;-)
                                                  Bezpiecznik juz znalazlem, ale przy jego wyjeciu pali sie rowniez kontrolka od ASR i nie dziala chyba tez elektroniczna szpera, da sie tak zrobic aby nie dzialal tylko ABS?
                                                  ZTCW ASR korzysta z tych samych czujnikow co ABS, wiec chyba nie da sie tych systemow rozdzielic.
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  • chester121
                                                    L&K
                                                    • 2005
                                                    • 1053

                                                    #50
                                                    a czy tak samo chamuje sie lewa noga jak z tylu sa bebny???
                                                    wiadomo ze bebny tarczom nie rowne i zastanawiam sie czy zrobienie tak jak piszecie zablokuje mi tyl??? czy tylko zmeczy mi sprzeglo(no bo chyba takie hamowanie raczej zdrowe nie jest :diabelski_usmiech :twisted: )


                                                    a tak po dluzszym zastanowieniu to czy nie lepiej poprostu zaciagnac reczny??
                                                    bo to chyba bedzie podobny efekt????

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...